Індія. Шрірангам

Містечко Шрірангам відоме своїм храмовим комплексом Шрі Ранганатхасвамі, який являється найбільшим з діючих індуїських храмових комплексів та основним місцем паломництва більшості з індуїстів ...
  Мапа подорожі Індією...
 Прилетівши з Удайпура в аеропорт Тіручіраппаллі, ми одразу ж знайшли тук-тук та поїхали  в містечко Шрірангам, яке розташоване на продовгуватому острові  річки  Кавері  в 15-ти кілометрах від аеропорту...
 В готель ми дістались близько сьомої вечора... Поселившись, ми одразу пішли на прогулянку до храмового комплексу, головний вхід якого розташовувався зовсім неподалік... Головна брама входу, яка дечим нагадує піраміду, має назву ґопурам, це свого роду монументальна споруда над проходом через огорожу храму...
  На всій території храмового комплексу розташовано  21  ґопурами...
    Пройшовши через найбільшу з ґопурам,  ми все ближче проходили вглиб храму повз інші вежі... Вечірній огляд храму було дуже гарним рішенням, було дуже спокійно та затишно...

Після вечірнього огляду храмового комплексу ми зайшли в місцеве кафе  скуштувати традиційну тамільську страву Доса - великий млинець  та три різні підливки... Страву подають на банановому листі...

Вранці наступного дня ми пішли гуляти храмовим містечком...Думаючи, де безпечно запустити дрон, щоб поглянути на місто з висоти, ми завітали у гості до місцевих мешканців, з тераси будинку яких відкривався гарний вид на найбільшу з ґопурам...
  Потім ми пішли в середину комплексу...

Поруч з входом та на території комплексу продавалось багато квітів та інших атрибутів для жертовних ритуалів...

По дорозі нас зустрів слон, який за грошову пожертву освячував  прохожих своїм хоботом...
  Спочатку треба було в хобот покласти гроші, які він передавав своєму наїзнику, після чого він хоботом мило притулявся до голови...

Проходячи вуличками храмового комплексу ми переносились наче в інший світ...

Ґопурами вражали своїм кольором та різноманіттю фігур з індійських епосів...

Храм займає площу 155 акрів (63 га) з 81 святинею, 21 вежею, 39 павільйонами та багатьма резервуарами для води, інтегрованими в комплекс, що робить його найбільшим діючим індуїстським храмом у світі. Храмове місто є значним археологічним та епіграфічним місцем, яке відкриває історичне вікно в раннє та середньовічне південно індійське суспільство та культуру. Численні написи свідчать про те, що цей індуїстський храм служив не лише духовним центром, але й великою економічною та благодійною установою, яка керувала освітніми та лікарняними закладами, утримувала безкоштовну кухню та фінансувала проекти регіональної інфраструктури за рахунок отриманих подарунків і пожертвувань...

Місцеві досить часто просили сфотографуватись з нами, ми їм не відмовляли...
  В самій глибині комплексу розташовувалась трохи незвична  біла ґопурама...

Поруч білої вежі знаходився колонадний зал з фантастичною різьбою на кам'яних колонах...

Входи до деяких зі святилищ були гарно розмальовані...

Під час спекотного полудня, коли температура сягала понад 35 градусів, ми тривалий час просто сиділи в затінку колонадного залу поруч ще з одним жертовником та спостерігали за ритуалами індійців...

Під колонами  відпочивали і інші відвідувачі...

В храмі також є оглядовий майданчик, з якого відкривається найкращий вид на ґопурами...

Храмовий комплекс досить великий та його територією приємно прогулюватись... Можна просто цілий день провести в комплексі спостерігаючи за зовсім іншим життям...
 Також, гарним місцем був парк з пальмовою алеєю...

Після третьої години ми вийшли з головної храмової частини та попрямували до виходу з комплексу...
  Тут ми вперше скуштували Джекфрут, це один з різновидів хлібного дерева...
  Він є надзвичайно калорійним та смачним...
  Вийшовши за межі комплексу ми забрали речі з готелю та сіли на автобус до міста Тіручіраппаллі, з якого вже цього вечора збирались їхати в Мадурай...
  Так завершилась пригода в одному з найцікавіших храмів Індії, та далі на нас чекав ще  один день відвідин храмового комплексу присвяченому Мінакші в  місті Мадурай...