Мальта. Острів Гоцо

Острів Гоцо приваблює до себе гарними пейзажами скальних обривів в які вдаряються води Середземного моря... Також тут багато церков, а у адміністративному центрі острову - місті Вікторії, розташована фортеця. На цьому острові ми провели два дні, відвідавши декілька мальовничих природних місць, а також побачивши архітектуру острову...
  Мапа відвіданих місць...
  На острові Гоцо проживає понад 30 тисяч мешканців, що значно менше ніж на острові Мальта, на якій чисельність населення складає близько 500 тисяч людей... Між островами цілодобово курсує паром, який відправляється в середньому щогодини, квиток в обидва боки коштує 4,65 евро...

Порт острова Гоцо...

Від порту, вийшовши з терміналу, ми автобусом поїхали в містечко Вікторія, з якого одразу пересіли на інший автобус до узбережжя... Ми направлялись  до мальовничого місця Ta Cenc Cliffs. Щоб з легкістю пересуватись автобусами на Мальті, ми користувались додатком Tallinija, за допомогою якого знали коли і де пересідати на потрібний автобус, та як спланувати маршрут... Тільки потрібно мати інтернет. Квиток на автобус коштує 1,5 евро, та з ним можна робити скільки завгодно пересадок в межах двох годин, оплата за квиток можлива прямо в автобусі платіжною карткою або готівкою, та от при оплаті готівкою водій здачі не дає... Кращий варіант купити на автостанції спеціальну тижневу картку та їздити по островам без ліміту...
 Діставшись необхідної зупинки ми пішли в бік узбережжя... Від автобусної зупинки дорога пролягала пагорбом з якого відкривався вид на все містечко Вікторія та на головну його пам'ятку - фортецю...
  Також, з пагорбу було гарно видно містечко Ксукіжа та її ротонду - церкву святого Джона...
   Біля узбережжя були зарослі кактусів... На Мальті кактусів дуже багато, а з їх плодів виробляють місцевий лікер...
  Мальтійські мушлі...
 Діставшись місця Ta Cenc Cliffs перед нами відкрились панорами на скелясті обриви, які могутньо нависали над морем...

Продовживши шлях стежкою вздовж узбережжя, нам щоразу відкривались нові пейзажі острову...

Місце Snap Cliffs було одним з найбільш вражаючих...

Проходити стежкою вздовж височенних обривів дуло дуже хвилююче, було присутнє відчуття могутності природи...

Завершивши невеликий маршрут в бухті Xlendi Bay, ми автобусом поїхали в Вікторію... Поселившись в хостелі, ми поїхали на іншу частину острова... Тут ми також  хотіли пройти невеликим маршрутом вздовж мальовничої частини узбережжя...
  Діставшись Wied il-Għasri, ми спустились до невеликого кньйону, морська вода в якому  через сильні вітри та бурхливе море була каламутною... Та в сприятливих умовах вода прозора і в даному місці дуже приємно купатись...

Пройшовши маркованою стежкою далі, ми дістались кам'яної арки... Місця під назвою Wied Il-Mielaħ...

Наостанок ми відвідали церкву Ta Pinu...

Наступного дня ми вийшли на прогулянку містом Вікторія...

До обіду накрапав дощ, тож ми більше часу проводили в туристичних магазинчиках, а також відвідали церкву St. George...

Опівдні погода кардинально змінилась, повністю розвіялись хмари та сонце засяяло над нами... Тож ми попрямували до фортеці...

З кріпосних стін замку відкривається панорама міста Вікторія...

У фортеці, на її головній площі, розташований Успенський собор побудований ще у 1711-му році...

Тут цікаво прогулятись вузенькими старовинними вуличками...

А внизу проростає апельсиновий сад...
  Перекусивши традиційними булочками Пастіцці та смачним морозивом Джелато, ми поїхали автобусом до східної частини острову, в невелике містечко Гайнсілем...

Парафіяльна церква містечка Гайнсілем...
   Стара Парафіяльна церква Гайнсілем...
  В кінці листопада захід сонця припадає на пів п'яту вечора, тож треба було поспішити щоб встигти  до заходу сонця автобусом дістатись дуже гарної затоки Дуеджра Бей (Dwejra Bay)...

"Провівши сонце" ми вмостившись зручніше поміж камінням на узбережжі та скуштували традиційний мальтійський лікер з фруктів кактуса, які так часто нам траплялись на шляху...

Очікуючи на автобус, щоб їхати назад в місто, ми навідались до місця яке донедавна було чи не найголовнішою пам'яткою острова Гоцо - Блакитного Вікна... Так прозвали скелясту арку,  яка у 2017 році обвалилась разом з опорою під дією сильних хвиль...
  Так було...
  А так зараз...
  Діставшись міста, ми ще трохи погуляли його вечірніми вуличками...

Так завершились наші пригоди на острові Гоцо... Наступного ранку ми вирушали на острів Мальта, де планували заночувати та в останній день подорожі, перед вильотом, відвідати старовинне містечко Мдіна...
  Підсумовуючи нашу подорож можна сказати, що  незважаючи на несприятливу погоду кінця листопада ми все ж змогли гарно провести час та відвідати більшість місць які планували... Великим плюсом було відсутність спеки, невелика кількість туристів та невисокі ціни в готелях у надзвичайно туристичній Мальті, а мінусом стала звісно ж  погода, а особливо сильні вітри та зливи... Та така вже закономірність...