Грузія. Сванетія

  Сванетія це історична гірська область північної Грузії, в якій проживає народність - свани... Тут я пройшов невеликим туристичним маршрутом, відвідав  районний центр Местію та колоритне поселення Ужгулі...   Діставшись маршруткою з Тбілісі до поселення Бекко, я розпочав своє знайомство зі Сванетією. Так як дорога зайняла більше ніж 9 годин, на ночівлю я зупинився на галявині неподалік села, та вже вранці розпочав похід... 
  Нажаль, весь похідний день всі гори були вкриті хмарами, та накрапав дощ...

  Хмари закрили і гору Ушба, і озера Корульді, і всі вершини того дня... Тільки спустившись нище відкрилися види на містечко Местія - адмінстративний центр Сванетії...  
  Так фокус з гірських вершин перемістився на села з їх унікальною архітектурою, а саме на сванські будинки вежі 9-11 століття...




  Залишивши позаду Местію, я пішов далі долиною, минаючи невеликі поселення...



   На ночівлю я зупинився у селищі Чвабіані у одному з гостьових будинків, щоб трохи просушитись після цілого дня непогоди... Наранок погода не покращилась, та гори були вкриті щільним туманом... Вийшовши до головної дороги я спробував застопити машину, щоб дістатися селища Ужгулі...  Десь через пів години мене підібрали хлопці на пікапі, які їхали на роботу - класти дорогу неподалік від Ужгулі...
  Діставшись району села Ужгулі погода на деякий час покращилась... Тут поміж самого села Ужгулі розташовані селища Муримелі та Чажаші...
   Селище Муримелі...
  
   Селище Чажаші... Концентрація веж та споруд  в цьомі селищі найвища... 

  Вежі мають від 3 до 5 поверхів, а товщина стін зменшується з висотою, надаючи їм стрункий та суцільний профіль. Самі будинки поруч з вежами зазвичай є двоповерховими. В давнину перший поверх складався з великої кімнати із відкритим вогнищем і місцем для розміщення як людей, так і свійських тварин... Другий поверх використовували мешканці в літній період, також він слугував коморою для харчів та інструментів. Двері на цьому поверсі дозволяли потрапити у вежу, звідки також був доступ до передпокою біля основного входу. Будинки використовували і як житло і як оборонні споруди від загарбників, які часто нападали на регіон. Також в поселеннях сванів панували міжусобницькі війни, причиною яких найчастіше слугувала кровна помста... Подекуди господарі могли переховуватись від сусідів у своїй вежі по пів року... Ось такі палкі грузини...  
   
  Селище мега колоритне, по вулочкам бігають свині, повно багна та болота, все дуже автентично... 


  А на задньому фоні за покровом хмар видніються гори, а  саме гірський хребет з найвищою горою Грузії - Шкхарою (5193 м)...

  



  Селище Ужгулі...

  В Ужгулі я провів цілий день, а ввечері повернувся в Местію разом з невеликою компанією з Казахстану, яку я випадково зустрів в селищі, а в них випадково було декілька вільних місць в орендованому мікроавтобусі... Прогноз погоди на наступні три дні був невтішним, суцільні дощі та хмарність, тому я вирішив наступного дня поїхати з гір та провести останні три днів свого перебування в Грузії на побережжі чорного моря в місті Батумі... 

Коментарі

Популярні дописи...